Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag

the latest tech news, global tech news daily, tech news today, startups, usa tech, asia tech, china tech, eu tech, global tech, in-depth electronics reviews, 24h tech news, 24h tech news, top mobile apps, tech news daily, gaming hardware, big tech news, useful technology tips, expert interviews, reporting on the business of technology, venture capital funding, programing language

Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
© Wilhelm

In der Führungsebene von Alpine will keine Ruhe einkehren. Im Zuge des Namenswechsels von Renault zu Alpine vor gut zwölf Monaten hatte bereits Teamchef Cyril Abiteboul seinen Hut nehmen müssen. Er wurde durch eine Doppelspitze bestehend aus Technik-Direktor Marcin Budkowski und Rennleiter Davide Brivio ersetzt.

the latest tech news, global tech news daily, tech news today, startups, usa tech, asia tech, china tech, eu tech, global tech, in-depth electronics reviews, 24h tech news, 24h tech news, top mobile apps, tech news daily, gaming hardware, big tech news, useful technology tips, expert interviews, reporting on the business of technology, venture capital funding, programing language

Von Budkowski hat sich Alpine zum Jahreswechsel verabschiedet. Auch Brivio wird wohl in der kommenden Saison nicht mehr an Bord sein, wenn man den Gerüchten im Fahrerlager glaubt. Und jetzt wurde auch noch die Trennung von Teamberater Alain Prost bekannt. Das britische Magazin “Autosport” meldete am Montag (17.1.) als erstes, dass der Vertrag mit dem 66-Jährigen nicht verlängert wird.

Der vierfache Weltmeister fand auf seinem Instagram-Account klare Worte zur Verkündung der Trennung: “Ich bin sehr enttäuscht darüber, wie die Nachricht jetzt veröffentlicht wurde. Eigentlich hatten wir verabredet, dass es eine gemeinsame Bekanntgabe mit dem Alpine F1 Team geben wird. Kein Respekt, sorry!”

Global Tech News Daily

Hinter den Kulissen lief es zuletzt offenbar nicht sehr harmonisch ab. “Ich habe das Angebot in Abu Dhabi zur Vertragsverlängerung für die Saison 2022 wegen persönlicher Beziehungen abgelehnt und ich sollte Recht behalten. An die Teams in Enstone und Viry möchte ich sagen: Ich werde Euch vermissen.”

Schmuzige Wäsche zum Abschied

Prost war beim Comeback des Renault-Werksteams in die Formel 1 im Jahr 2015 zunächst als Markenbotschafter aktiv. Seit 2019 nahm er dann eine formellere Rolle im Rennstall als Direktor in beratender Form an, bei der sein Vertrag jährlich verlängert wurde. Prost behauptet nun, er habe eine weitere Zusammenarbeit von sich aus abgelehnt. Vom Team gibt es dazu noch keine offizielle Stellungnahme.

Global Tech News Daily

Offenbar begann der Ärger schon vor einem Jahr, als Laurent Rossi als neuer Alpine-Geschäftsführer eingesetzt wurde und im Rennstall die Fäden zog. “Ich war plötzlich nicht mehr in die Entscheidungen involviert, manchmal habe ich mich sogar gegen sie gestellt, aber nach außen musste ich die offizielle Linie vertreten”, ärgert sich Prost in einem Interview mit dem französischen Sportmagazin “L’Equipe”.

Intern lief es demnach alles andere als harmonisch ab: “Sogar als Mitglied des Aufsichtsrats wurde ich über manche Entscheidungen erst in letzter Minute informiert. Man mag nicht auf einen hören, aber wenigstens sollte man rechtzeitig vorgewarnt werden. Das ist eine Frage des Respekts. Die Beziehungen wurden immer komplizierter. Ich hatte das Gefühl, dass da sehr viel Eifersucht im Spiel war.”

Für Geschäftsführer Laurent Rossi hatte Prost zum Abschied keine netten Worte parat: “Er will alleine entscheiden und nicht von anderen gestört werden. Er hat mir selbst gesagt, dass er keinen Berater mehr braucht. Das war in Katar. In Abu Dhabi hat er mir dann aber trotzdem einen Vertrag angeboten, den ich aber abgelehnt habe.”

Kritik an Rossis Führungsstil

Der 51-fache Grand-Prix-Sieger gibt ein paar interessante Einblicke in das Innenleben des Werksrennstalls: “Ich glaube immer noch an das Projekt. Das hat der ganzen Mannschaft viel Motivation gegeben. Aber jetzt ist der Wunsch da, einige Leute an die Seitenlinie zu stellen. Laurent Rossi will das ganze Scheinwerferlicht für sich selbst. Mich interessiert dagegen vor allem das Zusammenspiel als Team und wie ich in Entscheidungen eingebunden werde. Ich habe mich freiwillig im Hintergrund gehalten, obwohl ich auf diskrete Art und Weise viel Einfluss hatte – trotz der vielen Meinungsverschiedenheiten, die ich aber für mich behielt.”

Die große Frage lautet, wie es nun mit Alpine weitergeht. Schon in der zweiten Saisonhälfte tauchten Gerüchte im Fahrerlager auf, dass Otmar Szafnauer als neuer Teamchef eingesetzt werden soll. Der US-Amerikaner hatte erst zum Jahreswechsel seinen Abschied von Aston Martin bekanntgegeben. “Das Team wird mit neuen Gesichtern antreten, warum nicht. Ich mag Otmar, sollte er kommen”, erklärte Prost zu der Personalie. “Aber wir dürfen nicht vergessen, dass die ganze harte Arbeit von den Leuten in Viry und Enstone erledigt wird. Ich habe nichts gegen Veränderung, aber was ich nicht mag, ist der mangelnde Respekt gegenüber den Leuten.”

Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag
Schmutzige Trennung von Alpine - Alain Prost beendet Berater-Vertrag

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Renault war gestern. Ab sofort will Alpine die Formel 1 aufmischen. Wir zeigen die ersten Bilder des A521 für die Saison 2021…

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die franzöischen Farben blau, weil und rot finden sich überall auf dem Chassis wieder.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die Fans müssen sich noch mit Computergrafiken zufrieden geben. Der Shakedown des richtigen Autos ist noch diese Woche in Silverstone geplant.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Passend zum Namen wurde das Auto virtuell vor Alpen-Panorama präsentiert.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Alle technischen Details werden die Renderings noch nicht verraten.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Klar ist, dass es sich beim A521 um eine Evolution des Renault R.S.20 aus dem Vorjahr handelt.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Der Unterboden ist hinten eingezogen, wie vom Reglement verlangt.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die Motorhaube wirkt deutlich schlanker. Auch an der Form der Kühleinlässe in den Seitenkästen wurde Hand angelegt.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die Farben auf dem Chassis sind in einem matten Metallic-Finish lackiert.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die Startnummer auf der Nase ist in Rot und Weiß gehalten.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Seitlich an der Front ist ein Cape-Flügel zu erkennen, wie wir ihn schon aus der Vorsaison kennen.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die Tricolore auf der Nase gab es ebenfalls schon letztes Jahr bei Renault. Ein neuer Flügel wird erst bei den Testfahrten enthüllt.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die seitlichen Leitbleche sind filigran aufgegliedert. Die roten Akzente am Cockpitrand sind ein Blickfang.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Die Form der Kühleinlässe an den Seitenkästen hat sich im Vergleich zum Vorjahr leicht verändert.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Auf dem vorderen Bereich des Unterbodens liegen kleine horizontale Finnen. Schlitze sind seit dieser Saison verboten.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Hier noch einmal der Bereich der Bargeboards mit den Bumerang-Flügeln, die die Luftströmung möglichst widerstandsfrei um das Auto lenken sollen.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Im hinteren Bereich zieht sich der Unterboden ein. Das soll den Abtrieb um 10 Prozent senken.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Wir sind gespannt, wie viel die Aerodynamiker von diesem Verlust zurückholen können.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Hier noch einmal der Blick auf die neuen Seitenkästen, die nicht mehr so weit nach außen ragen wie beim Vorgängermodell. Es ist neben der Motorhaube mehr Unterboden zu erkennen.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Am Ende der verschlankten Motorhaube ist überdimensional das Alpine-Logo in der französischen Flagge zu erkennen.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Der Heckflügel steht auf zwei Stelzen gestützt. Bei Red Bull ist es nur eine.

Alpine A521 – F1-Auto – 2021

Oben an den Endplatten von Front- und Heckflügel findet sich noch einmal die französische Flagge.

Fernando Alonso – Alpine – Formel 1 – 2021

Fernando Alonso ist nach seinem Fahrrad-Unfall wieder voll einsatzbereit. Wird das Comeback des Spaniers erfolgreich verlaufen?

Esteban Ocon – Alpine – Formel 1 – 2021

Esteban Ocon gilt als harter Hund. Wie viel Gegenwehr kann er Alonso leisten.

Daniil Kvyat – Alpine – Formel 1 – 2021

Als Ersatzmann wurde Daniil Kvyat verpflichtet, der letztes Jahr noch bei Alpha Tauri im Einsatz war.

Davide Brivio – Alpine – Formel 1 – 2021

Neuer Rennleiter ist Davide Brivio. Der Italiener ersetzt Cyril Abiteboul an der Spitze des Rennstallst.

News Related

OTHER NEWS

New York Rangers get another comeback win to force Game 7 vs. Pittsburgh Penguins

PITTSBURGH — How many times can the New York Rangers dig themselves into a hole and climb back out? At least one more, as of Friday night. The Blueshirts came ... Read more »

Wilson, balanced Aces cruise to 96-73 victory over Dream

COLLEGE PARK, Ga. (AP) — A’ja Wilson scored 15 points, Kelsey Plum had 14 points and 11 assists and the Las Vegas Aces rolled to a 96-73 victory over the ... Read more »

EXPLAINER: Why frustration lingers in Okinawa 50 years later

The Associated PressFILE – U.S. Marine Corps Sgt. Mike Anglen of Turner, Ore., center, stands atop a cliff as Sgt. Bryan Wallace of Pikin, Ill., waits for his turn before ... Read more »

Astros beat Nationals 6-1 for 11th straight victory

WASHINGTON (AP) — Jose Altuve homered on the first pitch of the game, Yordan Alvarez and Yuli Gurriel also went deep and the Houston Astros extended their winning streak to ... Read more »

Kreider scores late, Rangers edge Pens 5-3 to force Game 7

PITTSBURGH (AP) — Chris Kreider’s long slap shot bounced over Louis Domingue and into the net with 1:28 left and the New York Rangers beat the Pittsburgh Penguins 5-3 on ... Read more »

Astros push winning streak to 11, roll past Nationals 6-1

WASHINGTON (AP) — Jose Altuve homered on the first pitch of the game, and Yordan Alvarez and Yuli Gurriel also went deep to help the Houston Astros extend their winning ... Read more »

Moustakas, Drury power Reds to 8-2 victory over Pirates

PITTSBURGH (AP) — Mike Moustakas homered twice and Brandon Drury drove in four runs to break out of a slump and lead the resurgent Cincinnati Reds to an 8-2 victory ... Read more »

Peterson's bases-loaded walk lifts Brewers over Marlins 2-1

MIAMI (AP) — Jace Peterson walked against Anthony Bender with the bases loaded in the ninth inning and the Milwaukee Brewers beat the Miami Marlins 2-1 Friday night. After starters ... Read more »

Padres: No cancer found during manager Bob Melvin's prostate surgery

SAN DIEGO (AP) — The San Diego Padres say no cancer was found when manager Bob Melvin had prostate surgery on Wednesday. Melvin, 60, was recovering at home Friday after ... Read more »

Ogunbowale, Gray help Wings rally past Mystics, 94-86

WASHINGTON (AP) — Arike Ogunbowale scored 27 points, Allisha Gray had 21 and the Dallas Wings overcame a 15-point second-quarter deficit to beat the Washington Mystics 94-86 on Friday night. ... Read more »

Resigning North Dakota senator led lawmakers in travel costs

The Associated PressFILE – North Dakota Sen. Ray Holmberg listens during a joint House and Senate Appropriations Committee meeting at the Capitol in Bismarck, N.D., on Jan. 7, 2009. Holmberg, ... Read more »

Residents in picturesque California county hit with gas prices topping $7 a gallon

A California county known for its spectacular mountains and proximity to Yosemite National Park has been paying the nation’s highest gas prices. Read more »

Boudreau to return as coach of Canucks next season

VANCOUVER, British Columbia (AP) — Bruce Boudreau will return as coach of the Vancouver Canucks next season after helping to turn the struggling NHL club around as a midyear replacement. ... Read more »

New Zealand leader Jacinda Ardern tests positive for COVID

On Location: May 13, 2022 Catch up on the developing stories making headlines.The Associated Press WELLINGTON, New Zealand — New Zealand Prime Minister Jacinda Ardern has tested positive for COVID-19 ... Read more »

Today in History for May 14th

Highlights of this day in history: Colonists go ashore in Virginia to set up Jamestown; Lewis and Clark begin to explore Louisiana Territory; Israel founded; Skylab launched; Movie producer George ... Read more »

Twitter CEO expects Elon Musk acquisition to close, addresses spending cuts

Musk is awaiting details supporting calculations that spam, fake accounts represent less than 5% of Twitter's users Read more »

Padres: No cancer found during Bob Melvin's prostate surgery

SAN DIEGO (AP) — The San Diego Padres say no cancer was found when manager Bob Melvin had prostate surgery on Wednesday. Melvin, 60, was recovering at home Friday after ... Read more »

Renovated NYC museum shows indigenous perspectives

The American Museum of Natural History in New York City recently finished a major renovation of its exhibition on the native peoples of the northwest coast of North America. Curators ... Read more »

Police release 911 calls in Gilgo Beach case

A woman who disappeared in a beach community on New York’s Long Island more than a decade ago, sparking an investigation into a possible serial killer, said “there’s somebody after ... Read more »

Academy Awards set 2023 Oscars for March 12

The Associated PressFILE – Oscar statue on the red carpet at the Oscars on Sunday, March 27, 2022, at the Dolby Theatre in Los Angeles. Next year’s Academy Awards will ... Read more »

Actor Fred Ward, of 'Tremors,' 'The Right Stuff' fame, dies

The Associated PressFILE – Fred Ward, a cast member in “30 Minutes or Less,” poses at the premiere of the film in Los Angeles on Aug. 8, 2011. Ward, a ... Read more »

Judge refuses to drop elections suit against Trump, media

NEW YORK — A Colorado judge on Friday denied motions to dismiss a defamation lawsuit filed by an election systems worker against former President Donald Trump’s campaign, two of its ... Read more »

Q&A: Becky G unveils every side of herself in latest album

The Associated PressFILE – Becky G appears at the Oscars in Los Angeles on March 27, 2022. Beck G’s latest album is “Esquemas.” (AP Photo/Jae C. Hong, File) NEW YORK ... Read more »

North Korea reports 21 new deaths as it battles COVID-19 outbreak

SEOUL, South Korea — North Korea reports 21 new deaths as it battles COVID-19 outbreak. Read more »

North Korea confirms 21 new deaths as it battles COVID-19

SEOUL, South Korea — North Korea says 21 people died and 174,440 people were newly found with fever symptoms on Friday alone as the country scrambles to slow the spread ... Read more »

White Sox place Giolito on COVID list, activate Vaughn

The Chicago White Sox placed ace Lucas Giolito on the COVID-19 injured list and activated outfielder Andrew Vaughn following a rehab assignment with Triple-A Charlotte on Friday. Giolito began experiencing ... Read more »

Traded back and forth, Ford learns to live out of suitcase

NEW YORK (AP) — Mike Ford has learned to travel light — and quickly. Since the start of the season, the 29-year-old first baseman has played for Tacoma, San Francisco ... Read more »

Falcon 9 rocket launches Starlink satellites

A SpaceX Falcon 9 rocket launched 53 Starlink satellites to low-Earth orbit from California on Friday. (May 13) Read more »

Celtics' Robert Williams remains out for Game 6 vs. Bucks

MILWAUKEE (AP) — Boston forward/center Robert Williams missed his third straight game with an injured left knee as the Celtics tried to keep their season alive Friday night in Game ... Read more »

Padres sign Robinson Canó, plan to use him off the bench

ATLANTA (AP) — The San Diego Padres have signed veteran second baseman Robinson Canó to a major league contract and plan to use him as a left-handed bat off the ... Read more »

WNBA star's Russia detention extended by 1 month

The lawyer for WNBA star Brittney Griner says her pre-trial detention in Russia has been extended by one month. Alexander Boykov told The Associated Press the relatively short extension indicated ... Read more »

Louisiana justices toss COVID-related charges against pastor

Hundreds of thousands of Americans fighting long-haul symptoms from COVID-19 Dr. David Putrino from Mount Sinai Health System and COVID long-hauler Joel Fram discuss the long-term effects of the disease.The ... Read more »

Sandy Hook lawsuits against Alex Jones on track to resume

The Associated PressFILE – This Tuesday, Dec. 11, 2018, photo shows radio show host and conspiracy theorist Alex Jones at Capitol Hill in Washington. The Sandy Hook families’ lawsuits against ... Read more »

Rockies' Bryant closer to return after cortisone shot

DENVER (AP) — Colorado Rockies outfielder Kris Bryant took swings in the cage Friday for the first time since he was sidelined with a sore back nearly three weeks ago ... Read more »

Mariners demote Jarred Kelenic to minors after poor start

NEW YORK (AP) — Rather than make his Citi Field debut against the team that traded him, Jarred Kelenic was demoted to Triple-A Tacoma by the Seattle Mariners on Friday ... Read more »

Biden: ASEAN partnership 'critical' in this moment

Looking to strengthen ties, President Joe Biden welcomes leaders from the Association of Southeast Asian Nations to Washington for the first time. “We’re launching a new era in U.S.-ASEAN relations,” ... Read more »

Phil Mickelson will not defend his title at next week's PGA Championship

Phil Mickelson caught lightning in a bottle last year at Kiawah Island, winning a major championship at 50 years of age. The fairways flooded, and the golf world stood and ... Read more »

Tennessee Titans' Malik Willis on Ryan Tannehill's mentorship comments: 'Everything is cool'

The Tennessee Titans didn’t take issue with Ryan Tannehill’s comments about mentoring third-round rookie Malik Willis. Willis and coach Mike Vrabel were asked about Tannehill’s scrutinized remarks following the first ... Read more »

Lawyers plan suit against Lufthansa over Jewish passengers

Lawyers for 26 passengers said Friday they told Lufthansa that they will sue the German airline for refusing to let members of a large group of Orthodox Jewish passengers board ... Read more »

Wild face offseason after yet another early ouster

While the Minnesota Wild were stacking up franchise records and securing the extra home game for the first round, general manager Bill Guerin carefully acknowledged a “great year” for the ... Read more »